Information från Antagningsenheten - antagning reserver senare del

Lena-Lotta Kjellberg lena-lotta.kjellberg at liu.se
Ons Feb 7 09:27:54 CET 2018

Hej!

Jag har en fråga angående två studenter som har sökt till kandidatprogrammet i matematik(6KMAT) via senare del nu VT18. Båda studenterna har gjort en sen anmälan och när jag försöker att lägga till båda i systemet får jag följande felmeddelande: "För denna utbildning begränsas det antal reserver som kan väljas av de antagningstal som gäller för respektive sökandekategori". Kan detta bero på att vi redan har tagit in max antal studenter i urval 2? Det verkar finnas en möjlighet att lägga till reserverna manuellt via "välj reserver manuellt". Är det möjligt i det här fallet eller gör jag fel då?

Med vänlig hälsning
Lena-Lotta Kjellberg
Studievägledare

[Linköpings universitet]

Tekniska fakultetskansliet
581 83 Linköping
Telefon: 013-28 23 41
Besöksadress: D-huset, entréplan
Besök oss gärna på: www.liu.se<http://www.liu.se/>

Drop-in i D-huset: Ny tid: måndagar 12:15-13
Tidsbokning: www.timecenter.se/liu<http://www.timecenter.se/liu>
www.lith.liu.se/studievagledning<http://www.lith.liu.se/studievagledning>