[Humsamserien] Text till 13 november

Emmy Dahl emmy.dahl at liu.se
Tors Nov 8 12:11:05 CET 2012

Hej!

Här kommer min text till seminariet den 13 november.

Jag skickar ett avhandlingskapitel om utlandsresande som jag håller på att skriva på. Jag skickar också med en preliminär innehållsförteckning till min avhandling så kan ni se mina teorival mycket översiktligt och ett dokument med syfte och forskningsfrågor som de ser ut just nu samt en översikt till mina fokusgrupper. Jag hoppas kapitlet blir begripligt med den informationen.

Det finns en viss begreppsförvirring i kapitlet. Tidigare har jag skrivit om diskurser som används i samtalen men nu överväger jag att använda begreppet tolkningsrepertoarer istället eftersom det passar väl med mitt intresse för att undersöka diskurser som flexibla resurser att använda i samtal. Begreppet dyker därför upp lite inkonsekvent här och där och i dagsläget är jag osäker på hur väl det fungerar.

De kommentarer jag har mest glädje av i det här skedet handlar om hur jag kan arbeta vidare med kapitlet. Vad ska jag utveckla? Ta bort?  Avsluta med? Men om det är annat ni reagerar över så har jag nog nytta av det med!

Ser fram emot seminariet!

Hälsningar
Emmy