[Humsamserien] sent underlag

Per Gyberg per.gyberg at liu.se
Fre Nov 30 16:11:47 CET 2012

Hej alla!
Här kommer en mycket torftig text om gratis skolmaterial och hållbar utveckling. Ber om ursäkt för sent utskick och för att den nog inte är seminariemogen. Jag tror dock att det skulle kunna bli en spännande diskussion kring vad detta egentligen är för något och hur jag ska kunna analysera det. Jag skulle vara väldigt hjälpt av tankar kring vilka teoretiska begrepp som skulle kunna vara intressanta för den fortsatta analysen. Om ni inte hinner läsa så berättar jag gärna lite på seminariet om materialet och hur jag tänkt. Jag har sprängt in en hel del rå empiri så att ni får en uppfattning om hur materialet kan se ut.

Som tanken är nu, eller snarare, så som analysen håller på att utforma sig så är första delen om strategier i gratismaterialet för att nå fram med sitt budskap och andra delen kommer att handla om diskursiva mönster.

Denna text ska, när den blir klar, vara en mer lättillgänglig rapport av något slag. Delar av den kommer jag dock att skriva om till en artikel, men det blir först i ett betydligt senare skede.

Här bifogas också Jonas tema T-utvärderingstext. Jag har redan läst och skriver också under på det Jonas skrivit.

Trevlig helg!
Pelle