[Humsamserien] Kunskapens entropi och slaget om det vilda

Per Gyberg per.gyberg at liu.se
Fre Nov 29 09:59:03 CET 2013

Hej Grönt kritiskt!
Eftersom det nu råkade sig så trevligt (för mig) att det blev en lucka i vårt schema på tisdag så tänkte jag passa på att lägga fram en text som åtminstone från början var tänkt att skickas som debattartikel till Pedagogisk tidskrift. Antingen utvecklar jag min ilska över skolsystemet och fortsätter spåret debattartikel eller så skulle jag kunna fokusera de mer empiriska delarna som en aspekt av hur just hållbar utveckling behandlas i svensk skola (eller både och). Hur som helst så finns det säkert saker att diskutera för den som har tid och lust. Kommentarer skulle i alla fall i högsta grad uppskattas.

Med vänlig hälsning
Per Gyberg
Associate professor
[Linköpings universitet]