[Humsamserien] Text inför tisdag

Veronica Brodén Gyberg veronica.broden at liu.se
Tors Sep 25 21:50:35 CEST 2014

Hej!

Ursäkta den sena timmen, men här kommer ett utkast till en rapport som ska till utrikesdepartementets expertgrupp för biståndsanalys. En del av deras  verksamhet handlar om att ha koll på forskning om bistånd och bland annat ges policy-orienterade sammanfattningar av avhandlingar ut tex.

Jag har alltså försökt mig på en mer policy-orienterad sammanfattning av min avhandling. Det är inte helt klart, och ska ju bearbetas i ett antal vändor innan den publiceras och sprids till diverse aktörer som påverkar eller intresserar sig för bistånd på olika sätt. Det är ett utmanande format, men med hänsyn till syftet, verkar innehållet relevant? Bör jag fokusera mer eller mindre på vissa saker?

Hälsar Veronica

Veronica Brodén Gyberg
[Linköpings universitet]

[sigill_96dpi_50px]

Senior lecturer
Director of studies, environmental science

Department of Thematic Studies - Environmental Change
Linköping University
581 83 Linköping
Sweden
Phone: +46 13 28 29 56