[Info.cetis] Tips till tekniklärare

Dorotea Blank dorotea.blank at chalmers.se
Mon Sep 7 22:30:35 CEST 2020

Hejsan

Mitt namn är Dorotea Blank och jag är tekniklärare som arbetar på Chalmers med skolsamverkan. Har vid tidigare tillfälle varit delaktig i konferensen när den var i Göteborg. Då talade jag och Maria Lindqvist om hur man kan arbeta med CDIO i grundskolan kopplat till teknikämnet och Tekniktävlingen som jag arbetar med.

I år är temat för tekniktävlingen "Framtidens Samhällsrobotar"

Under lärarträffen medverkar bland annat professor Robin Teigland, robotexperten Fredrik Löfgren och filosofen Peter Ekberg. Läs gärna mer på:

https://www.chalmers.se/sv/samverkan/skolsamverkan/Grundskolan/Sidor/Framtidens-samhallsrobotar.aspx

Jag undrar om CETIS skulle kunna sprida denna möjlighet till lärare runt om i landet? I så fall kan jag skicka en bild och en kort text.

Bästa hälsingar Dorotea Blank

Prenumerera på Chalmers nyhetsbrev för skolan!<https://ui.ungpd.com/Surveys/2f39a9c3-5131-4c1c-a87d-33d7c586dcef?>

Dorotea Blank

Skolsamverkan och långsiktig studentrekrytering

+46 (0)31-772 25 55

+46 (0)76-792 95 55

dorotea.blank at chalmers.se<mailto:dorotea.blank at chalmers.se>

Chalmers tekniska högskola | Chalmers University of Technology

SE-412 96 Göteborg, Sweden

www.chalmers.se<http://www.chalmers.se/>