[LiU design] FW: People Powered Future; design som strategiskt innovationsområde för Sverige

Stefan Holmlid stefan.holmlid at liu.se
Mon Sep 15 10:44:25 CEST 2014

Hej!

här kommer en liten uppmaning/påminnelse om att stödja den här Vinnova-ansökan före den 18/9, har du redan agerat, så behöver du inte läsa vidare.

Jag tror att du och personer i dina nätverk kan vara intresserade av att ställa er bakom idén om att Sverige behöver satsa på designforskning och design-driven innovation, parallellt med många andra innovationssatsningar.
People Powered Future är en skiss på ett förslag till en sådan satsning, som kommer att ges som ett förslag till Vinnova. Om skissen går vidare kommer ett mer detaljerat program för Vinnovas insatser för området att bli nästa steg. Tidigare har mer klassiska områden fått finansiering, som gruvnäringen, lättviktskonstruktion, m.fl.

Om du vill visa ditt stöd, gå in på http://www.svid.se/sv/Om-SVID/Vad-vi-gor/Designagendan/People-Powered-Future1/People-powered-future-registration/ och registrera dig.

Vill du veta mer gå in på www.svid.se/peoplepoweredfuture<http://www.svid.se/peoplepoweredfuture> eller hör av dig till Eva-Karin på SVID, eller mig. Berätta gärna om möjligheten för andra i ditt nätverk.

mvh
Stefan Holmlid

-------
Stefan Holmlid, @shlmld
Associate Professor, Interaction & Service Design
Department of Computer & Information Science
Linköping University
Phone +46 13 28 5633

Please visit us at www.ida.liu.se/~ixs