[LiU design] FW: ämnesöversikter för VRs konstnärliga "område" - Tyck till i webbforum om konstnärlig forskning!

Stefan Holmlid stefan.holmlid at liu.se
Tors Okt 23 18:10:46 CEST 2014

Hej!

VR håller på att ta fram nya ämnesöversikter för det konstnärliga vetenskapsområdet, och de bjuder in folk att kommentera det som är skrivet. Från LiUs sida kan det finnas skäl att titta på detta och kommentera nu när det är möjligt.
Jag har tittat på texten om design, som lämnar en del övrigt att önska; bland annat missar man helt Designforskarskolan, som är finansierad av VR.

Nåväl. Ta gärna en titt, och sprid till andra på era institutioner (som kanske inte finns med på LiU design-listan…) som ni tror kan ha input till VR om detta. SENAST 27/10!

http://www.vr.se/nyheterpress/nyheter2014/tycktilliwebbforumomkonstnarligforskning.5.4702e05d148edabbd9cdd206.html
/Stefan

PS. Om det är ngn hos er som inte är med LiU design listan, som ni tycker borde vara med, be dem maila mig så lägger jag till dem! DS.