[LiU design] Redovisning av konstnärligt utvecklingsarbete, KU-medel 2015

Frida Berntsson frida.berntsson at liu.se
Tors May 28 15:30:54 CEST 2015

Hej,

på onsdag den 3 juni kl. 13.15–15.15 i sal Bild 2, 4257 (hus Key) redovisar Helena Alsegård sitt utvecklingsarbete som bedrivits med medel från det konstnärliga utvecklingsarbetet, KU. Både anställda och studenter är varmt välkomna!

Helena Alsegård presenterar sitt arbete som startade med arbetstiteln ”Hur mormors nattsärk blev mitt Lucialinne – och vad jag ger vidare till framtida generationer”. Helena har arbetat med att undersöka hur sparade textilier, kläder och bruksföremål kan bidra till en större känsla av sammanhang i livet, och hur detta i sin tur kan bidra till en ökad upplevelse av hälsa; såväl fysisk, mental, social som existentiell hälsa. Arbetsprocessen kommer vid redovisningen att visualiseras genom bland annat konkreta föremål från flera generationsled.

14.45–15.15 Fika

Välkomna!

Med vänlig hälsning
Frida

Frida Berntsson, universitetsadjunkt i formgivning
Institutionen för Kultur och Kommunikation, IKK
Linköpings universitet
581 83 LINKÖPING
013 - 281973, 072 - 3372992
frida.berntsson at liu.se<mailto:frida.berntsson at liu.se>