[MR-fysik] Vitatron PM?

Straleger Miroslav Miroslav.Straleger at regionostergotland.se
Tis Dec 5 20:39:17 CET 2017

Hej

Har igen en patient med Vitatron PM som de önskar MR nedre buk, gäller dessa riktlinjer fortfarande eftersom jag inte hittar den i säkerhetshandboken kanske man skall lägga in den där? . se nedan.

Hej Miroslav

Det ser ut som att Vitatron är en del av Medtronic och vi har dokumeterat alla pacemake som Medtronic har och som är MR villkorad och denna finns inte med. Och det finns ingen MR information på Medtronics hemsida. Så denna bör betraktas som kontrainicerad. Dock tänkte jag försöka även få detta bekräftat från medtronic så kan jag lägga upp informationen på Sharepoint.

Anders Tisell
MR-fysiker, PhD

Radiofysikavdelningen
Region Östergötland