[MRiRT-Sverige] gelefantom?

Johan Sjöberg johan.sjoberg.ks at gmail.com
Tis Jan 14 09:48:09 CET 2014

Hej,

jag har liksom Joakim tidigare gjort agarosfantom med nickel. Kan inte
uttala mig om beständigheten dock då det gjordes för engångsmätningar men
mycket trevligt att i princip arbiträra kombinationer av T1/T2 möjliggörs
genom olika proportioner av beståndsdelarna.

Lycka till,
//Johan Sjöberg

Den 14 januari 2014 09:42 skrev Joakim Jonsson <joakim.jonsson at radfys.umu.se

--

Vänliga hälsningar

Johan Sjöberg M.Sc.
Leg. Sjukhusfysiker
Karolinska Universitetssjukhuset, Solna
Verksamhetsområde Sjukhusfysik
Sektionen för Bild- och funktionsfysik, Solna
Enheten för Röntgenfysik
Elevhemmet H2:06
171 76 STOCKHOLM
Telefon: +46 (0)8 517 73809