[MRiRT-Sverige] Lämplig kamera för fotografering i MR-rum

Tommy Knöös tommy.knoos at med.lu.se
Fre Juli 29 10:49:29 CEST 2016

Jag kan höra mig för på AAPM som jag är på väg till
Tommy

Skickat från min iPhone

29 juli 2016 kl. 10:08 skrev Gustafsson Christian K <Christian.K.Gustafsson at skane.se<mailto:Christian.K.Gustafsson at skane.se>>:

Hej!
Vid en stundande implementation av ett MRI-only flöde för dosplanering så uppkom behovet av att kunna ta foton på patienternas fixationsutrustning. Idag har man som rutin i Lund att de patientspecifika inställningarna på fixationsutrustning ska dokumeteras med en digital bild på CT som sedan följer med under behandlingskedjan. Motsvarande rutin vill vi nu implementera i ett MRI-only dosplaneringsföde. Någon som har en ide om lämpliga kameror att använda i MR-miljö?. Bilderna tas ofta uppifrån.

Christian Gustafsson
Medical Physicist, MRI, PhD candidate

Department of Radiation Physics
Klinikgatan 5