[Vild!] Syltoppsturen

Henrik Tidefelt tidefelt at isy.liu.se
Ons Aug 11 09:25:26 CEST 2004

Information in English follows below.

-------------------------(Svenska)----------------------------

Hejsan alla!

Ni som redan har anmält er, se längre ner!

För det första en god nyhet till er som missat att anmäla er:  Turen är ännu inte fullbokad!  Hör av dig om du är intresserad av att följa med!

Till er som även missat vad det hela handlar om kan jag kort berätta att det gäller en tredagars-vandring i Jämtlandsfjällen, där vi förhoppningsvis ska få möjlighet att gå upp på toppen av Sylarna.  Vandringsdagarna är 3-5 september; vi åker upp på kvällen den 2, och hem kvällen den 5.  Därmed behöver man bara ta ledigt på fredagen (om tågen är i tid på måndagsmorgonen).  En liknande tur genomfördes för två år sedan, och var uppskattad i de flesta avseenden.  Dock var flertalet ense om att gruppen var för stor då, så nu är deltagarantalet begränsat till 9.

Nu liter mer information till er som anmält er.  För det första har jag haft ett hårddiskhaveri där all min kära gamla epost gått förlorad.  Därför vore jag glad om ni kunde skicka er kontaktinfo igen.  Dessutom skulle jag vilja veta när ni har möjlighet att komma på en förträff, vilka som har tält (och för hur många), och vilka som har kök.

Ni som anmält intresse, men inte definitivanmält er, är varmt välkomna att definitivanmäla er nu!

Vänliga hälsningar

Henrik

Hi hikers!

This is an invitation to a hike in the Swedish mountains.  Leaving the evening of September 2, and returning early in the morning of September 6, you'll get three days of walking - at quite a distance from here - while still only having to take one day off!  We will stay in tents and carry our food.  Besides a backpack, sleeping bag, ground sheet, etc, you'll need good boots and rainwear.  A similar hike was organized two years ago, and much appreciated by the participants.

Don't hesitate to let me know if you're interested or have any questions!

Kind regards,

Henrik