[Vild!] Inbjudan till Vilds knopkurs på lördag

Henrik Tidefelt tidefelt at isy.liu.se
Tis Okt 5 14:31:50 CEST 2004

Hej!

På lördag är det dags för en enkel knopkurs i Vilds regi.  Minst lika viktiga som själva knoparna blir kvällsbrasan med eldgemyt, gemensam middag, frukost i det fria och höstprommenaderna till och från övernattningsplatsen.

Vi bor förslagsvis i medhavt vindskydd (Vilds), men tycker man att det verkar alldeles för kallt och blött ska vi andra inte se snett på den som kryper in i sitt tält.  Vill man inte vara med och dela middag går det förstås bra att laga sin egen mat också!  Menyn tänkte jag att vi gör upp per epost när jag ser vilka som ska följa med.

Det hela börjar klockan 13 på lördag, då vi samlas vid Choklad-boden i Gamla Linköping.  Tillbaka är vi före lunch på söndag.

För att kunna genomföra kursen behöver ni ett rep att öva med.  Bäst är flätade rep, ca 5mm tjocka, och runt 1.5m i längd brukar räcka gott och väl.  Jag kan fixa rep till självkostnadspris.  Om ni är intresserade ska ni ange önskad längd samt hög eller låg kvalitet i anmälan.

Anmälan är obligatorisk, senast torsdag.  Kostnad:  20kr till Vild, samt eventuell del i middag och rep.

Välkomna!

Henrik