[Vild!] Upprop- Jättejobbigtfunktionärer

Nils-Christer Persson nilpe at ifm.liu.se
Tors Jan 6 10:14:28 CET 2005

--

Upprop!

Jättejobbigt är en multisporttävling vi i Vild kört i tre år nu. Det
är en multisporttävling (troligen Linköpings största för övrigt) med
inslag både för benen, armarna - och hjärnan! Jag vågar påstå att det
koncept vi arbetat fram inte finns nån annanstans!

Men tyvärr råder brist både på tid och funktionärer.  Rakt ut sagt:
det ser mörkt ut för möjligheterna att arrangera JJ en fjärde gång..
Vad som behövs är
1) funktionärer till dagen D som troligen skulle vara lördag 22 maj .
Kanske 20 personer behövs.
2) Personer som vill engagera sig i planeringen. Till detta behövs
människor som har helhetssyn och tar ansvar och som vill hitta på
roliga - och jobbiga! stationer för deltagarna. Roligast är
naturligtvis att vara både 1) och 2).

Jag personligen kan fungera som spindel i nätet men har inte särskilt
mycket tid under våren. Tyvärr, tyvärr..Samtidigt tycker jag att JJ
och planeringen är JÄTTEkul. Många, många deltagare berättar om hur
kul de tycker det varit att ha varit med. Synd om det inte blev ett
JJ05..

För att få en känsla av JJ, saxar jag här ur förra årets "reklamutskick"

"
Jättejobbigt!

Vårens stora Vildevenemang! Ett 24-timmars uthållighetsprov fyllt med
"allt som är jättejobbigt". Nu för tredje gången! Från tidigare år
minns vi de långa milen i majnatten, vägtrummekrypningen, slitiga
slalombackar, gyttjelöpningen, General Bussig, den omöjliga
deklarationsblanketten och - oförhappandes - getjakten! Vem vet vad
som väntar i år...
Tanken är att under jämnt ett dygn ta sig fram, på olika sätt, i det
östgötska landskapet, två och två. Här och var väntar utmaningar. De
kan fresta på benen eller armarna såväl som på huvudet.  De kan kräva
din uppmärksamhet och tankeklarhet. De kan kräva samarbetsförmåga.
De kan kräva styrka och kondition.
Jättejobbigt är lite tävling och lite på skoj. Först och främst ett
test av dig själv och ditt lag.
  Planera ert dygn. Håll tanken klar. Håll orken uppe. Var förberedd
på vad som väntar runt nästa gran.
  lördag  - söndag  24 timmar. Start 1100 på lördagen.
Deltagande sker i form av tvåpersonerslag.
Mat och vätska planerar man själv.
Det mesta av stationer och uppgifter är okänt i förväg.
"

Så fundera om du har möjlighet. Alla typer av kunskaper är
värdefulla. Glatt humör, samarbetsförmåga och lite snajs på
improvisation hjälper än mer.
Svar om man kan tänka sig att engagera sig i JJ behövs senast 25:e januari.

Vilds (lilla) JJgrupp gm
		Nils-Krister Persson
		strapatschef
		nilpe at ifm.liu.se