[Vild!] Skridskotur på lördag 12 mars

Patrick Rundin patru782 at student.liu.se
Tors Mars 10 17:12:20 CET 2005

  Hej alla skridskoåkare!

  Vi har fått vänta länge i år men äntligen finns det fina skridskoisar och
med våren runt hörnet är det hög tid att passa på. Förra lördagen låg
norra Vättern med spegelblank is och tjugo meters siktdjup. En sann fröjd
att uppleva ett sådant sällsynt tillfälle.

  Nu i helgen finns det möjlighet att prova på dessa enastående isar
tillsammans då vi i Vild! ordnar en tur och tar oss ut till Vättern eller
annan lämplig sjö! Nybörjare är särkilt välkomna, vi kommer köra en lugn
tur på säkra isar med mycket fika och tid att prova på sina skridskor. I
mån av ledare kan även mer erfarna åkare få tillfälle att utforska och åka
en lite längre sträcka.

  VÄDER: Som vanligt så avgör vädret om turen blir av och även om vi hoppas
på snöfritt så är vissa orosmoln på ingående enligt SMHI. Därför är detta
en preliminär utlysning av turen och uppföljande info kommer under fredag.

  MEDTAG: Skridskor, pjäxor, isdubbar, ryggsäck med vattentätt packat
ombyte, fika och dricka. Kläder för väder. Ispik om du har. Bil om
möjligt. Isdubbar är ett måste!

  AVFÄRD: Samling 0900 på Folkets Parks parkering.

  HEMKOMST: Senast kl. 16

  TRANSPORT: För att ta sig dit isarna finns behövs bil. Om du kan har
eller kan ordna bil ta med den! Bensinpengar delas av medresenärer.
Meddela gärna mig så vet jag hur många bilar vi har tillgång till.

  KONTAKT: Vi som ordnar turen är Henrik Tidefelt och Patrick Rundin. Jag
nås över telefon nedan eller denna epost. Hör av er om det finn frågor.

  LÅN/HYRA AV UTRUSTNING: Både Uteliv på Platensgatan och Öhammars Fiske
nere på stan har skridskor och pjäxor till uthyrning. Ordna det tidigt i
så fall för det är många som hyr på helgerna.

  Skridskohälsningar,

  Patrick Rundin
  073-969 84 89