[Vild!] Vinterfriluftskursen

Susanne Åkesson susaakes at hotmail.com
Mon May 1 23:31:42 CEST 2006

Hej!

Vild! gör en massa kul grejer! Nu i påskas, till exempel, hölls en
vinterfriluftskurs i Vålådalen. Rapport följer...

VINTERFRILUFTSKURSEN: Påskhelgen (13-19/4) tillbringade Fredrik S, Andreas
H,
Henrik T och jag tillsammans med sju deltagare i Vålådalen. Vi hade på det
stora
hela en kanontur - soligt nästan alla dagar och inga större missöden (fast
när
resan började med att en deltagare pga ett misstag från SJ reser hela vägen
till
Åre istället för att hoppa av i Undersåker - då undrade iaf jag hur detta
skulle
sluta....). De flesta av oss hyrde skidor på Vålådalens fjällstation, och
därifrån utgick vår tur. Vi följde markerad led i början av turen, tältade
nedanför trädgränsen första natten, grävde och sov i bivack andra dagen och
sedan gick vi upp i omarkerat fjällandskap och tältade en natt på en platå
mellan topparna. Sista natten tillbringade vi i/utanför Stensdalstugorna där
vi
passade på att använda den härliga bastun. Fjällen visade sig för det mesta
från
sin allra bästa påsksida och deltagarna var glada och förhoppningsvis sugna
på
att vinterfrilufsa igen!

Hälsningar

Susanne