[Vild!] Följ med på "Glögg i advent" lördag den 9!

Henrik Tidefelt tidefelt at isy.liu.se
Sön Dec 3 22:56:30 CET 2006

"Man minns inte längre när denna tradition startade, men Vild! drar alltid till skogs en kväll i advent med glögg och lussebullar som ursäkt.  Vi cyklar till kända trakter i närheten i lagom tid för att fixa middag när vi fått upp eld.  Middagen får glida över i fika, och när man blir trött får man åka hem om man vill, annars myser man kvar.  Fika samordnas definitivt, mat efter önskemål." (Fikafaktor: 5)

Det här är alltså en inbjudan till årets sista inplanerade aktivitet med Vild!.  Det finns hopp om glögg i Linköping såväl som i Norrköping, även om jag inte kommer kunna hjälpa till så mycket i Nörrköping mer än med att förmedla kontakt.  Informationen nedan gäller Linköping, så det gäller att höra av sig om man vill veta mer om Norrköpingsalternativet!

Nu till Linköpingsdetaljerna:
o  Tid och plats:  9 december, samling vid Chokladboden i Gamla Linköping kl 18.
o  Cykel
o  Kostnad:  mat + ved + Vild!-20, borde bli runt 50 kr.
o  Anmäl seriöst intresse genom att svara på det här mailet senast på tosdag, så vet jag hur mycket som behöver bakas.  Ange:
-    Allergi eller avsky mot till exempel russin, mandelmassa eller lätgglögg?
-    Samordnad middag?  (Se nedan.)

Som sagt tänkte jag att det kunde passa att äta middag innan vi värmer på glöggen.  Vill man hellre äta hemma går det förstås bra att bara peta lite i elden medan vi andra stillar hungern, men om man vill äta ute kanske vi skulle försöka samordna något?  Låt mig veta ifall det skulle passa er!

Om man inte har någon brådska på söndagsmorgonen rekommenderar jag att man tar med liggunderlag och sovsäck så att man kan stanna kvar vid elden och slippa åka hem i det kusliga mörkret.  Om det visar sig att det är elden som är kuslig är det ju alltid lätt att ångra sig.

Frågor kan med fördel epostas, men går bra även på 0702723742.

Välkomna!

Henrik