[Vild!] KUSTtur! 17-18 mars

ida Bratt filifionkan at hotmail.com
Mon Mars 5 17:38:31 CET 2007

VÄLKOMMEN TILL HAVS!

Nu är det dags att dra iväg ut till havs...Eller nästan i varje fall.
Helgen den 17-18 mars bär det iväg med vild ut till Gryts skärgård för
att
lyssna på havet och vandra/åka skidor och tälta/sova i vindskydd i en
av
östergötlands vackra skärgårdar. I lugn och ro!

Eftersom att det fortfarande är ganska svårt att förutse hur vädret
kommer att te så har jag bestämt att det här får bli en kombinerat
vandrings och skidtur(om det är möjliigt). Var och en tar sig fram på
det sätt man är mest intresserad av och så reser, bor och äter vi
tillsammans. Det är min tanke idag men det kan ju lika gärna bli så att
det är omöjligt att åka skidor och då är ju saken biff.

Då terängen är ganska kuperad och det inte är något maratontempo vi
kommer hålla så det är nog möjligt att blanda oss i framkomstsätt utan
alltför stor spridning.
Vi kommer att ge oss av vid lunchtid på lördagen och vara tillbaka på
söndagskvällen (se reseinfo längst ner.)

Sover gör vi som sagt i tält eller i vindskydd för dem som vill.

Förmöte kommer det att vara tors 1 mars hos mig, Ida på Gamla
Rådstugugatan 28 i Norrköping kl 19.15. Då kommer vi närmare gå igenom
planeringen, karta, utrustning, bestämma mat och tältlag och
förhoppningsvis kommer vi då veta hur klimatet artat sig.
Det är med andra ord jätte bra om så många som möjligt kan vara med på
förträffen.
(Se reseinfo längst ner.)

Anmälan gör du till mig SENAST ons 14 mars till adressen:
idabr133 at student.liu.se
eller så slå du nummer 0730-615375 på telefonen och väntar på svar.
Samma mail och nummer gäller om du har frågor eller funderings.

Over and Out - IDA

RESEINFO - Detaljerade tider

Förträffen - Torsdag
Till Norpan tar man sig från Linkan med tågpendeln som går kl.18.30
från Linköping samt tio i och tio över varje timme. Alternativet är att
åka gratis med sista campusbussen som går kl:17:15 och sen fixa någon
gemensam mat med mig. Säg till om du är intresserad av detta.

Resan - Lördag
# Det är begränsat med bussförbindelser till Gryt (2ggr/dag) så vi
kommer
att åka kl 12.30 från Linköping (13.10 Norrköping) och sedan även byta
buss i Valdermarsvik. Framme i Gryt 14.55

# Hem åker vi 17.05 från Gryt och kommer till Norrköping 18.50
(Linköping
19.28).
_________________

KOSTNAD FÖR RESAN!

Beroende på om du är ungdom (inte har fyllt 26 år) eller vuxen blir det
mest prisvärt att göra följande:

Alt 1.
Dygnskort ungdom: 75kr (dvs totalt 150kr)
Dygnskort vuxen: 110 kr (dvs totalt 220kr)

Alt 2.

#Fritidskort ungdom 170 kr (åk gratis hela östergötland 1 mån på
vardagskvällar kl 17-04 samt hela helgen)
#Fritidskort vuxen 260 kr (samma som ovan)

English version:

We will leave Linköping Saturday kl. 12.30 and come back Sunday kl
19.28. We will travel with Östgötatrafiken which cost 150 kr if you are
younger than 26 years (otherwise it costs 220kr).

There will be a meeting where we plan the hike (food, travel, gear…)
which will be held Thursday 1 mars at Ida…. (take the local train 18.30
from Linköping) or take Campusbussen kl 17:15 and eat dinner with Ida
before
the meeting.