[Vild!] Spontantur - Jippi

Gilbert Rosenkranz gilbert.rosenkranz at gmail.com
Mon Juni 2 04:31:57 CEST 2008

Hej,

alla ni som inte måste ut på öppet vatten vid denna årstiden.
Här kommer en okomplicerad vandring för er.

Jag har tänkt gå Östgötaleden från Linköping till Rimforsa nästa lördag den
7/6. Själv kommer jag gå från Malmslätt så att jag finns vid Ryds Centrum
mellan 06.00 och 06.10, där man kan ansluta. Ett annat alternativ är att ta
bussen till Vidingsjö (Hässlegatan) och att ansluta vid motionscentrum, där
jag kommer att vara ca. 07.00 till 07.10. Tåg/buss hem från Rimforsa går vid
lämpliga tillfällen på kvällen. Det kostar 52.50 för vuxen med värdekort.

Sträckan är ca 5 mil (4.5 från Vidingsjö). Leden är trevlig, delvis kuperad
och man bör ha vandringsvana. Att ta med solhatt och mycket vatten
rekommenderas troligen starkt. Mat för dagen fixar var och en själv. Det
kommer bli en lite längre lunchpaus mitt på dan.

Till de/den som orkar/vågar/vill följa med bjuder jag på pizza efteråt!

Fikafaktor: 1-2

Anmälan med mobiltelefonnummer till gilbert.rosenkranz at gmail.com senast
17.00 fredagen den 6/6.

Mvh  er landkrabba /Gilbert