[Vild!] Längfärdsskridskotur på måndag 5 januari 2008 kl. 09:00

Felix Sors felso222 at student.liu.se
Sat Jan 3 00:09:33 CET 2009

Hej!

På måndag är det dags för årets första arrangerade långfärdsskridskotur. Vi
samlas vid bankomaten i Ryd, Linköping kl 09:00 och därifrån tar vi oss med
cykel till någon åkbar sjö inom cykelavstånd. Väl vid sjön går vi igenom
utrustning och lite säkerhetsrutiner. På hemsidan under fliken
"Långfärdsskridskor" finns info om utrustning. Saknar du någon viktig del av
utrustningen så titta även under fliken "Uthyrning". Henrik som är
materialansvarig i Vild! hälsar att han har möjlighet att låna ut prylar
under söndag kväll. När alla känner sig trygga med utrustningen är det
äntligen dags att åka skridskor! När fötterna så småningom blir trötta och
det börjar kurra i magarna tar i oss iland och äter lunch i lugnt och ro.
Efter maten åker vi lite till och cyklar sedan hem. Pauser och åkhastighet
anpassas efter deltagarna och isarna.

Du är varmt välkommen även om du är nybörjare på långfärdsskridskor, dock
bör du kunna åka "vanliga" skridskor. :-)
De isförslag som jag har är Roxen, Göta kanal och Rosenkällasjön. Jag kommer
att reka och välja sjö på söndagen. Hör gärna av dig om du vill följa med på
en rek-tur.

Anmälan görs till felso222 at student.liu.se
Har du frågor är det bara att skicka ett mail eller ringa mig på 070-600 66
64.

Mvh Felix