[Vild!] Nybörjartur på långfärdsskridskor på lördag den 31 januari kl 08:45

Felix Sors felso222 at student.liu.se
Ons Jan 28 22:42:20 CET 2009

Hej!

På lördag är det dags för nybörjartur på långfärdsskridskor. På hemsidan (
http://www.vild.studorg.liu.se/) under fliken "Långfärdsskridskor" finns
info om utrustning. Saknar du någon viktig del av utrustningen så titta även
under fliken "Uthyrning". Henrik (tidefelt at isy.liu.se) som är
materialansvarig i Vild! hälsar att han har möjlighet att låna ut prylar
helst under torsdagskvällen efter kl 21 eller på fredagskvällen.

Vi samlas vid bankomaten i Ryd, Linköping kl 08:45 på lördag morgon (resande
från Norrköping tar tåget kl 07:59 och byter på Linköpings resecentrum till
buss 3 och kliver av Ryd centrum, ankomst 08:46) och transporterar oss med
bil därifrån till någon åkbar sjö. Hör av dig snarast om du kan bidra med
bil! Väl vid sjön går vi igenom utrustning och lite säkerhetsrutiner. När
alla känner sig trygga med utrustningen är det äntligen dags att åka
skridskor! När fötterna så småningom blir trötta och det börjar kurra i
magarna tar i oss iland och äter lunch i lugn och ro. Ta med matsäck! Efter
maten åker vi lite till och sedan bär det av hemåt. Pauser och åkhastighet
anpassas efter deltagarna och isarna. Kompletta nybörjare är varmt välkomna
och behöver inte känna att de sinkar gruppen.

Jag kommer att välja sjö senare i veckan.

Anmälan görs till felso222 at student.liu.se
Har du frågor är det bara att skicka ett mail eller ringa mig på 070-600 66
64.

Mvh Felix