[Vild!] Vintertur 3 - 13 april

Karl Gustav Sterneberg karst273 at student.liu.se
Tis Feb 24 19:28:42 CET 2009

Hej!

Vita vidder. Snö som gnistrar och glimmar. Orörd natur. Optimal
naturupplevelse. Du och fjället. Låter det intressant? Följ med på
vinterfjälltur! Vi ger oss ut på fjället med allt vad vi behöver. Sover gör
vi i tält. Om vädret tillåter hoppas vi kunna göra flertalet toppturer.
Turen är beräknad till 8 dygn + 2 i reserv. Reservdagarna kan om de inte
används på turen förslagsvis användas till utförsåkning i Hemavan.

Tungt att bära? Nej då! Man kan hyra transportpulka att dra sin utrustning
i.

Kallt i fjällen på vintern? Nej då! Det gäller bara att ha rätt kläder.

Turen i korthet
===========

§ Start i Hemavan: eftermiddag / tidig kväll 3:e april

§ Tillbaka i Hemava: planerad till 11 april (kan dock bli senare, dock
senast 13 april)

§ Hemfärd från Hemavan: 13 april

§ Kostnad: Vild!-tjuga + kostnad för mat och resa

§ Erfarenhet av vinterfjäll är önskvärt men inte ett krav. Känner du dig
osäker slå mig en pling så kan jag berätta mer om turen.

§ Antalet platser är begränsat.

§ Fikafakor: 2

Varmt välkomna med anmälan och/eller frågor till KG, kg.sterneberg at gmail.com,
070 - 77 88 911.