[Vild!] Gratis tält, senaste nytt

Henrik Tidefelt tidefelt at isy.liu.se
Tis Juni 1 23:15:23 CEST 2010

Hej igen!

Kul att intresset för Vild!s överblivna saker är så stort.  Jag skriver det här som första svar till alla er som redan hört av er, och som kompletterande information till alla som inte svarat än.

För det första verkar det alltså inte vara något problem att bli av med saker.  Först till kvarn har redan varit här och plockat upp det mesta, men nu när intresset är så stort så får vi omfördela mer rättvist.

Många undrar vad grejerna är i för skick.

Av de två äldre tälten är två av ryggåsmodell och ett en sorts tältstångs-konstruktion.  Ryggåstälten är i princip i odugligt skick, men kan säkert gå att pigga upp med lite nya linor och en stund vid symaskinen.  Det tredje tältet lär vara mer användbart, men jag har för mig att det har en del spår av fuktskador.

Det småtrasiga partytältet är det ingen som egentligen vet hur trasigt det är, men Erik E tror att det kan ha varit en stångdel som var av.

Den riktigt stora presenningen har spår av eld eller något annat hårt slitage i den kant jag tog en titt på idag för att bedöma skicket.  Det största problemet med att den är riktigt stor är att den inte är något man bär med sig, och att den till och med är rätt skrymmande för en kanadensare.

Något som jag inte satte upp på listan i förra mailet var en kasse med ljus i olika former; gravljus, värmeljus och marshaller.

Så, nu gäller det att fördela sakerna mellan er som fortfarande är intresserade.  Jag tror att auktion är bästa lösningen.  Själv har jag lite ont om tillfällen jag kan vara med de närmsta veckorna, men jag tror att vi ska kunna lösa det ändå genom att jag dumpar grejerna som är kvar här hos någon som tänkt gå på auktionen.  Fyll i vilka tider ni kan här,
  http://www.doodle.com/usa5gqvbq9kq5kan
så kollar jag läget imorgon kväll och bestämmer en tid då.

M v h,

Henrik