[Vild!] Dagstur till Omberg söndag 26/5 / Daytrip to Omberg Sunday 26/5

Magnus Olert magnus.olert at gmail.com
Ons May 22 20:33:38 CEST 2013

<Summary in English below>

Hej!

Nu på söndag tänker jag gå en dagstur på Omberg. Turen är ungefär 13 km
lång och tar hela dagen. Avfärd från Linköping c:a kl 10 och hemkomst någon
gång framåt kvällen. Vi åker i min bil vilket innebär att vi max kan vara
mig plus fyra till om det inte är fler som har bil.

Bilder från tidigare Ombergsturer:
https://picasaweb.google.com/pentax.kshatriya/Omberg
https://picasaweb.google.com/pentax.kshatriya/OmbergIgen

En bra karta finns på sista sidan här:
http://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/SiteCollectionDocuments/sv/djur-och-natur/friluftsliv/naturum-omberg/Vandringsfolder_Omberg_sv.pdf
Föreslagen tur börjar och slutar vid Hjässatorget och går enligt följande:
Blå led till Hjässan och ner till Ellen Keys Strand och upp till Stocklycke
hamn. Därefter gul led, vit led, bilväg och orange/grön led till
Storpissans utlopp via Oxbåset och Älvarums udde. Sedan grön och blå led
(Surmossevägen) tillbaka till bilen.

Det är en hel del upp och ner men tempot är hyfsat lågt och vi fikar några
gånger så fikafaktorn är väl närmare 4.

Anmälan till magnus.olert at gmail.com
Ange telefonnummer samt om du har tillgång till bil.

/ Magnus Olert, tel: 073-0312445

Daytrip to Omberg on Sunday 26/5. We go by car from Linköping at approx 10
o'clock and will be back in the evening.

Sign up by sending an e-mail to magnus.olert at gmail.com
Write your phone number and if you have a car or not.

/ Magnus Olert, phone: 073-0312445