[Liu-web] LiU-web-e 1 mars 2011

Patrick Moreau-Raquin patrick.moreau-raquin at liu.se
Tue Mar 1 08:53:26 CET 2011

NYTT I POLOPOLY (2011-02-28)
2 mars blir det några nyheter i polopoly. Man ska bland annat kunna göra enklare bildspel genom att tidstyra inkludering av artiklar.
http://www.liu.se/insidan/webbpublicering/liu-web-e/1.255257

TIPS POLOPOLY (2011-02-28)
Kan du HTML kan du länka till en sida på ett annat språk (längst ner på sidan):
I annat fall får du hänvisa till flaggan högst upp i vänstra hörnet.

TILLGÄNGLIGHET (2011-02-28)
Funkas tillgänglighetsdagar blir 13 och 14 april. I år handlar det bland annat om pedagogisk tillgänglighet. Hjälpmedel som demonstreras är bland de bästa argumenten för tillgängligheten. Läs mer på <a href="http://www.funkanu.se/sv/Vi-erbjuder/Funkas-Tillganglighetsdagar/">http://www.funkanu.se/sv/Vi-erbjuder/Funkas-Tillganglighetsdagar/</a>

KURSER I MARS (2011-02-28)
<strong>Bildbehandling:</strong> 30 mars OCH 6 april (2 halvdagar). Anmälan senast 18 mars.
<strong>Struktur för webben:</strong> 14 mars (en halvdag). Anmälan senast 3 mars.
Anmälan: <a href="mailto:fredrik.ivarsson at liu.se">fredrik.ivarsson at liu.se</a>

SÖKTIPS (2011-02-28)

FÅR DU KORKADE PÅPEKANDE? (2011-02-28)
Humor är aldrig fel. <a href="http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=19051&a=156043&l=sv&l=sv&intcmp=1156043">Lär av SJ:s moderatorer hur man kan svara</a>!

Mitt sista brev
Jag slutar som webbsamordnare och blir webbredaktör på Utbildningsvetenskap (UV) i mitten av april. Jag är tillgänglig till och med slutet av mars, då jag börjar på UV på deltid. Ny kontakt meddelas senare. Kommunikationsavdelningen håller på att ordna en efterträdare.

Hälsningar
Patrick Moreau-Raquin