[Humsamserien] Text till seminariet nästa vecka

Veronica Brodén Gyberg veronica.broden at liu.se
Tors Okt 24 22:18:37 CEST 2013

Hej!

Såhär 5 veckor innan inlämning till tryckeriet så har jag lite svårt att bestämma mig för vilket text som rimligen bör seminariebehandlas eftersom jag jobbar lite i alla nu. Jag skickar hursomhelst mitt sista empiriska kapitel (av totalt 4 empiriska kapitel), det som är minst bearbetat hittills.

Vissa saker kommer att vara lite svåra att följa - kapitlet kan sättas något sånär i sitt sammanhang av innehållsförteckningen (innehållsförteckningen är lite gammal och stämmer inte helt överens med hur det ser ut just nu, men det ger ändå en slags helhetsbild). Info om de två huvuddiskurserna klistrar jag in från ett annat kapitel för tydlighetens skull. Avhandlingens titel: Aiding Science: Swedish Research Aid Policy 1973-2008.

Kapitlet som sedan följer handlar 2000-talet, och har som mål att fånga en ganska bred och spretig utveckling. Kapitlet är just nu lite spretigt också, hål finns fortfarande, analysen är inte klar, slutsatserna är bara i sin linda och helheten knyts inte riktigt samman än.. Vill gärna ha era perspektiv på hur detta kan göras på intressanta sätt. Ser fram emot det!

Hälsar Veronica
[Linköpings universitet]

[sigill_96dpi_50px]

Department of Thematic Studies - Technology and Social Change
Linköping University
581 83 Linköping
Sweden
Phone: +46 28 29 56