[LiU design] LiU design, gemensam kalender

Stefan Holmlid stefan.holmlid at liu.se
Sat Jan 21 12:17:31 CET 2017

Hej!

LiU design har nu en gemensam Outlook kalender där vi kan dela med av oss seminarier, föreläsningar, doktorandkurser, egna events, konferenser och deadlines.
Just nu ligger en del seminarier, några events, och en del konferensdeadlines inlagda.

Om du använder en PC med Outlook så kan du lägga till kalendern så här (jag har översatt från Engelska...):
Gå till din Kalender
Leta upp "knappen" "Öppna kalender" och välj alternativet "Öppna delad kalender"
Skriv in "LiU design"
Klicka på OK.
Om du vill ha de två kalendrarna sida vid sida behöver du inte gör något mer.
Om du vill att kalendrarna skall visas ihop, klickar du på den svarta pilen på fliken för kalendern "LiU design". Beroende på vilken kalenderflik du sedan väljer, lägger du till saker i just den valda kalendern.

Än så länge har inte alla på maillistan möjlighet att lägga in saker i kalendern, så om du har något att lägga in och om det inte fungerar, hör av dig direkt till mig!
De som just nu kan lägga till saker på kalendern är följande personer:

Jonas Lundberg <jonas.lundberg at liu.se<mailto:jonas.lundberg at liu.se>>

Johan Ölvander <johan.olvander at liu.se<mailto:johan.olvander at liu.se>>

Leo Johannsson <leo.johannsson at liu.se<mailto:leo.johannsson at liu.se>>

Mattias Arvola <mattias.arvola at liu.se<mailto:mattias.arvola at liu.se>>