[LiU design] FW: Ny publikationstyp i DiVA

Stefan Holmlid stefan.holmlid at liu.se
Tis Apr 18 15:58:26 CEST 2017

Hej!

I DIVA är det ny möjligt att registrera konstnärlig produktion! Se info från Peter nedan.

/Stefan

From: Peter Berkesand
Subject: Ny publikationstyp i DiVA

Hej Stefan!

Tidigare var det inte möjligt att på ett funktionellt och praktiskt sätt registrera sin konstnärliga produktion i DiVA. Den enda möjligheten var att registrera dessa som "Övrigt". Nu är detta åtgärdat och från och med i förra veckan finns nu en ny publikationstyp i DiVA som heter "Konstnärlig output". Här kan man som lärare/forskare/konstnär/designer med mera registrera sin produktion och välja vilken roll man har i projektet.

Sprid gärna detta mail till samtliga på enheten är jag tacksam. Jag kommer gärna och besöker er och berättar om DiVA och varför man också bör registrera i DiVA.

Vänliga hälsningar

Peter

[Linköping University]

Peter Berkesand, Editor
Linköping University Electronic Press
University Library
Linköping University
SE-581 83 Linköping
Sweden
Phone: +46 13 28 29 45
E-mail: peter.berkesand at liu.se<mailto:peter.berkesand at liu.se>
Visiting address: House D, Campus Valla
Please visit us at www.ep.liu.se<http://www.ep.liu.se>
Be Environmentally Smart: Publish Electronically