[Vild!] Följ med till fjällen , med eller utan sherpa!

Henrik Tidefelt tidefelt at isy.liu.se
Tors Sep 8 22:00:32 CEST 2005

Hej!

Det finns 3 platser kvar på fjällturen den 13-16 oktober.  Innan jag kommer till utdraget ur Lilla Gröna måste jag bara klargöra en sak:  Turen har visserligen höstens lägsta fika-faktor, och jag tror att den kan ha skrämt bort en och annan på Linköpingsupptakten, men nu vill jag kontra med att göra reklam för alla glada sherpas som redan anmält sig.  Kort sagt:  om du tror att det skulle passa dig att följa med om bara packningen var tillräckligt lätt, så kan det ordnas genom att någon annan får bära lite mer istället.  Inte för att det låter vidare könsneutralt, men tjejer bör normalt sett dela med sig lite av sin packning till någon kille.  Tänk på det!

Nu kommer utdraget ur lilla gröna:
---------------------------
Efter att ha besökt de närliggande Sylarna de två senaste åren, tar vi oss den här gången till mer orörd terräng i Bunnerfjällen.  Turen går lite senare den här hösten, så några högre (isiga) toppar ska vi inte ge oss på.  Istället njuter vi av riktig höst i fjällen, vildmarks-känsla, och vyer från lite mer blygsamma höjder.  Det blir tre vandringsdagar till priset av en fredags-ledighet, med avfärd torsdag kväll 20.00 och hemkomst måndag morgon 06.59.  Liksom förra året (motiverat av respons på turen året dessförinnan) begränsas antalet deltagare till 9.  Fikafaktorn återspeglar att vi kan tänkas gå runt två mil i obanad terräng under lördagen.
Utrustning:  Den som saknar ryggsäck, kök eller tält kan passa på att hyra bra grejer till justa priser av Vild!.  Kläder och skor som tål regn och blött i marken måste man ordna själv.
Förträff kommer hållas redan under vecka 38, så att man får gott om tid till att planera fest-maten.
Kostnad:  Den 31 augusti är just-nu-priset hos SJ under 600 kr tur och retur.  Därtill tillkommer förmodligen taxi med max 200 kr per person, mat och Vild!-20.
Anmälan:  Hör av er till Henrik på tidefelt at isy.liu.se och kontrollera att det finns plats kvar.  Boka sedan biljetter för att definitivanmäla er.  Biljetterna blir snabbt dyrare, så vänta inte!
Arrangörer (åtminstone): Henrik Tidefelt, epost: tidefelt at isy.liu.se, dagtid: 013 - 28 13 11 (ej anmälningar), telefon: 070 - 272 37 42 (ej anmälningar);  Fredrik Andersson, epost: fredrik.andersson at electrolux.se (ej anmälningar), dagtid: 0141 - 48 190 (ej anmälningar).
Uppdatering:  Just-nu-pris hos SJ den 8 september är 583 kr tur och retur.

Völkomna!

Henrik och Fredrik