[Info.cetis] Stad i förändring, tekniska system i staden för åk 4 – 6

Granlund, Annicka annicka.granlund at gavle.se
Tis Jan 22 21:25:35 CET 2019

Jag är otroligt intresserad av att få en chans att testa ert material. Jag undervisar teknik i 2 st 4or med 27 resp 28 elever. Den större delen av teknikområdet mina elever kommer i kontakt med är de NTA-lådor där teknik ingår men jag har även arbetat med arbetsmaterial från hemsidan Teknik tillsammans och bland annat gjort rörliga djur samt spara och förvara.

Skolan jag arbetar vid heter Hagaströmsskolan och ligger ca 1 mil utanför Gävle. Vi är en tvåparallellig skola och som jag nämnde ovan arbetar vi med NTA tillsammans med de läromedel vi har till tillgängliga för oss vilka tyvärr är gamla och tillhör förra läroplanen så mycket av det vi gör inom teknikavsnittet är arbetsområden vi själva utarbetar och genomför.

För ca 2 år sedan läste jag in teknik och blev behörig att undervisa i årskurs 4-6

Vänligen
Annicka Granlund
leg. lärare
Hagaströms skola